Lars T skrev følgende: Bodde her i perioden 1977-1986. Jeg bar 3 år da jeg flytta inn. Adressen på den tida var Ulstadløkkveien 13A, men nå tror jeg den er en del av Bjørn Stallares gate. Vi flytta inn rett etter at tusenbarngården ble seksjonert og leilighetene ble selveierleiligheter. Vi var 2 voksne og 2 barn som bodde på 40m2 og delte soverom hvor det fantes dobbelseng til de voksne og køyeseng til oss barna. Toalett fantes i oppgangen mot bakgården og var felles med naboene. Det var brann 3 ganger i løpet av denne perioden. 2 ganger ble den slukket ganske tidlig, men den tredje gangen var såpass ille at det måtte gjennomføres ozonbehandling for å få bort røyklukta. Blant de voksne var det stort initiativ for å modernisere gården. Det ble bygd takterasse på dugnad og alle vinduene ble bytta. I bakgården ble det laget sandkasser og byggverk rundt søppelkasseområdet. Jeg syntes bakgården var gigantisk. Men den er egentlig ikke så kjempestor i dag.
Gatetun ble også etablert i Ulstadløkkveien i denne perioden. Vi hadde flere kiosker og butikker i nærområdet. Det var butikk hvor du handla over disk (Kinseth?). Min lillebror hadde tatt med seg en 50-lapp og gikk på butikken skulle kjøpe godteri for alle pengene. Da kom en av de ansatte og ringte på hos oss for å kontrollere om dette virkelig kunne stemme.
Etter noen år ble naboleiligheta også kjøpt. Tror den kosta 30000 kroner. Da ble det nye runder med oppussing og endelig ble det egne rom på barna, WC med inngang fra innsida av leiligheta og til og med et lite gjesterom.
Det var mye som foregikk i området på denne tida. Vi hadde utsikt mot Ulstadløkkveien nr 10. Der var det kommunale leiligheter og beboere som kom og gikk. Og politiet var også der for å dempe stemningen innimellom. De besøkte også av og til en av beboerne i Tusenbarngården og tok med seg hjemmebrenningsutstyr flere ganger.
Men i 1986 flytta vi videre. Til Buran.


